obrazkiblondynki.pl

Blog o modzie, urodzie i zdrowiu

Zdrowie

Dzienniczek odchudzania – dlaczego warto go prowadzić?

W dzisiejszych czasach coraz więcej osób ma nadwagę. Ma to związek głównie z szybszym stylem życia. Między pracą a domem coraz częściej sięgamy po fast foody i różnego rodzaju przekąski, które zawierają sporo kalorii. To wszystko w połączeniu z brakiem aktywności sprawia, że zyskujemy nadprogramowe kilogramy w szybkim tempie. Proces odchudzania jest wolny i wymaga od nas dyscypliny. Wyłamanie się z diety po kilku tygodniach może prowadzić do powstawania efektu jojo. Polega to na tym, że stracone kilogramy w szybkim tempie do nas wrócą kiedy zakończymy dietę. W odchudzaniu najważniejsze jest liczenie kalorii, które spożywamy oraz odpowiedni plan treningowy.

Jak ułatwić sobie liczenie kalorii?

Odpowiednia ilość kalorii, to coś, bez czego nie schudniemy. Na początku odchudzania powinniśmy policzyć ile energii potrzebuje nasz organizm do prawidłowego funkcjonowania. Od tej wartości powinniśmy odjąć 500 kcal, co pozwoli nam schudnąć około pół kilograma w tydzień. W celu liczenia kalorii warto prowadzić dzienniczek odchudzania. Możemy to robić w formie papierowej lub elektronicznej. Obie opcje są poprawne. Mamy również dostępne aplikacje na smartfony, dzięki którym w łatwy sposób obliczymy ilość spożywanych kalorii. Wystarczy regularnie wprowadzać produkty, które spożyliśmy w ciągu dnia. Tego typu aplikacje obliczą za nas również ilość spożytych makroskładników. Dzięki temu zadbamy o odpowiednią ilość białka, które jest bardzo ważne kiedy regularnie ćwiczymy. Dzienniczek daje nam kontrolę nad tym co jemy. Dzięki temu jeśli jednego dnia zjedliśmy za dużo, to następnego możemy zjeść mniej, żeby ogólna ilość kalorii spożytych na przestrzeni tygodnia pozostała taka sama.

Aplikacje treningowe, czyli sposób na lepsze rezultaty

Trening to nieodłączny element odchudzania. Żeby budować mięśnie, musimy stale motywować je do wzrostu nowymi bodźcami. Są dostępne aplikacje na smartfony, które zawierają gotowe treningi zarówno ogólnorozwojowe, jak i te ukierunkowane na konkretną partię ciała. Tego typu aplikacje zawierają gotowe planu treningowe, jednak warto je modyfikować, żeby dostosować ilość powtórzeń i serii do naszego poziomy zaawansowania. Dobrym wyborem zwłaszcza dla osób bardziej zaawansowanych są aplikacje, w których samodzielnie układamy sobie plan treningowy. Ustawiamy kolejność wykonywania ćwiczeń, liczbę powtórzeń i czas na odpoczynek. Pozwoli nam to mieć lepszą kontrolę nad treningiem. Swoje wyniki możemy także zapisywać w formie papierowej. Bez względu na formę, którą wybierzemy powinniśmy stale kontrolować nasze wyniki na treningach. Spadek siły może oznaczać, że jemy zbyt małą ilość kalorii. Wtedy powinniśmy dodać 200 kcal do swojej diety.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *